Testat kladdkaka-recept!



I dag har Sara bakat kladdkaka med ett nytt recept som jag hittade häromdagen på arla.se , vi blev båda lite nyfikna på kakan. -som var en kladdkaka med lime i! Det som var det speciella med den, var förutom lime då förstås var att istället för margarin var det kesella i, så kladdkakan skulle bli lite nyttigare. Eller som de föredrog att skriva "lämnar inga spår runt midjan". :P

Måste faktiskt erkänna att den kändes inte lika fet som en vanlig kladdkaka. Men eftersom jag föredrar lite kladdigare kaka så hade jag valt att ta ut den några minuter tidigare än vad receptet anger. Lime kan vara gott, men för min del blev det nog lite för mycket för min smak - men ni som tycker om lime kommer absolut tycka om den!

Mitt betyg: * * * (av 5 stjärnor)

Kommentar: Kesella är ett gott alternativ till margarin, om inte annat ett litet lättare alternativ. Den blir lite fluffigare än en vanlig kladdkaka. Nästa gång ska jag byta ut lime till apelsin eller något (annat som är gott med choklad) och då får den troligtvis ett högre betyg.

Kommentarer
Postat av: Emma H

Tjena bruden!
Kul att du har en blogg så att man vet vad du gör nu för tiden. Ser dig ju aldrig:(. Åå vindarna i Halmstad är ju underbara. Kan sakna dom ibland! Men nu skall vi flytta till vindarna i Fjällbacka...och dom är bra dom också! Gott recept...ska jag nog prova. Idag är det ju lördag och allt!
Kram på dig

2008-03-08 @ 07:10:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0