En underbar dag..

..härligt det är att fylla år i bland. =) Grabbarna på standup:en var absolut bra. Bäst var Özz Nüjen, men även Björn Gustafsson men han var dock lite segstartad. Efter den första kvarten, kände man redan i käkarna och i kinden att det var ett tag sedan man skrattade så mycket. Så det var ett absolut ett värt gympapass för ansiktet!

Och maten ska vi inte prata om, sååååååå gott! =) Vi hade bokat bort på Fridolfs, www.fridolfs.se, som är en mycket prisvärd resturang!

Vi började alla med Vitlöksbröd med aioli - hade längtat efter dessa bröden, de är precis så som jag vill ha vitlöksbröd.

Sen valde vi nästan alla olika huvudrätter:

Jag och Martin gav oss på "Tigermarinerad Oxfilé på spett. Tigermarinaden sätter sin givna smak på oxfilén. Därtill aioli, tomatsalsa och lättkokta primörer".

Malin valde fisk som vanligt, denna gången blev det "Chilimarinerad Svärdfisk med Sting. Svärdfisk serverad med ett litet scampispett och en citrongräs- och vårlökssås."

Sara gav sig på något nytt, "Marinerad Lammrygg. Köttet får ligga och vila i vitlök, olivolja och örter. Lagom rosa skär vi den sedan i skivor och serverar den med rosmarinsky och vitlökssmör. "

Jonas tog "Kalvytterfilé. Delarna gör helheten då den möra filén blir spännande middag med en whiskeygräddsås à la Clint Eastwood samt en sombrerofruktsalsa med ursprung från Mexico. "

Marina väljer "Fläskfilé Stand in Oscar. Kräftstjärtar, sparris, hemmaslagen bearnaisesås och rödvinssky."

Som ni kan se blev det en salig blandning. Men alla var riktigt nöjda! =)

Blev även en liten efterrätt för oss alla:

Sara och Malin avnjöt "Chokladmousse med Punschmarinerade jordgubbar", jag och Marina valde "Fridas Pannacotta " medan Martin valde "Möllegårds Italienska Glass och Sorbet." Jonas skulle så klart ha en "Irish coffee."


Sen så har jag världens underbaraste pojkvän, Martin beställde in i hemlighet en flaska jordgubbschampagne, för att fira mig! :D En mycket trevlig liten överraskning.

Tack för en mycket trevlig kväll allihopa, och tack även till er som har grattat mig! :D

Kommentarer
Postat av: Regina

Hej du! Nu tycker vi allt att det é dags att uppdatera... puss & kram

2008-10-17 @ 08:35:49
Postat av: Matilda

Hej! Hur är det? Går det ba på jobbet? Jag vet inte om Sara hunnit säga det, men vi får inte skriva Makron i december utan måste vänta tills januari då de går på gamla sättet igen...

Ha det bra! Kramar

2008-10-22 @ 11:55:06
URL: http://mrantala.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0